Aktualności

14/07/2015
Automobilista w sierpniu 2015!

Temat numeru: Mercedes Benz 280 CE – najszybsza taksówka świata! NSU Ro 80 – rotacyjna klapa; Zündapp KS61 Elastic – tylko dla kowboi! BMW R6 prawdziwa motocyklowa rewolucja. Corvetta ’57 – bardzo dobry rocznik! Norman Dewis – tylko dla „Automobilisty” o miłości do Jaguara, a Jerzy Kossowski o różnicach między silnikiem Wankla a Gustawa Różyckiego. Do tego więcej o elektryce w oldtimerze i wszystko (prawie) o wyścigach NASCAR!

więcej... →

W tym numerze


Elektryka prąd nie tyka... cz. 2

Poprzednią część zakończyliśmy na kontroli aparatu zapłonowego. Dla pewności właściwego działania instalacji elektrycznej sprawdźmy jeszcze kilka innych jej fragmentów. 

 

więcej... →


Gaźniki Warszawy 203/223

Wiele dyskusji toczyło się wokół oryginalności Warszaw 203/223 z ostatnich lat produkcji. Pokazywano nam katalogi części zamiennych FSO, gdzie nie było gaźników Weber itp. Sprawę utrudniał dodatkowo fakt, że licencyjne gaźniki Weber montowano w silnikach S21, które znalazły się też m.in. w Żukach.

więcej... →

Kolejny numer


Jak dobrze kupić Alfę Romeo 164?

Zanim kupisz, przeczytaj! Jeśli nie myślisz o kupnie, to też przeczytaj, bo warto! Wiele ciekawostek o Alfie!

więcej... →

Newsletter

Tylko u nas


Norman Dewis dla Automobilisty!

Z jego opinią zawsze liczyli się nie tylko konstruktorzy i użytkownicy aut spod znaku drapieżnego kota, ale i kierowcy wyścigowi, za swoje osiągnięcia otrzymał Order of British Empire. Bez Dewisa nie powstałyby ani XJS ani E-Type. Dziś legendarny tester ma 95 lat i wciąż z pasją nastolatka opowiada o samochodach, które współtworzył i o firmie, która przez wiele lat była częścią jego życia.

więcej... →

  • Mercedes Benz 280 CE

    Podrasowana „beczka” 280 CE oznaczała w 1977 r. powrót Mercedesa na rajdowe szlaki, wkrótce po niej pojawiła się rajdówka 450 SLC i słynna Vuelta America del Sur, w której załoga Zasada/ Zembrzuski zabłysnęła talentem. Czy moglibyśmy oglądać te auta u nas, gdyby nie rekonstruktorzy? Mamy w kraju udane kopie obydwu, ale i Poloneza Mariana Bublewicza, rekordowego PF 125p, Stara z Rajdu Dakar, Saaba Monte Carlo, Fiata 131 Abarth i wiele innych. Nie są to zwykłe kopie, ale samochody konkretnych kierowców, z konkretnych imprez i w ten sposób szczególnie ciekawe. Przyjrzyjmy się, jak powstawał jeden z nich.

    więcej... →

  • Corvetta 1957

    Wiele może być powodów, aby chcieć mieć Corvettę. Można nie lubić rdzawych dziur na podszybiu. Nie mieć ochoty trzepać zbyt wielu dywaników. Cenić sobie ćwiczenia umysłowe przy przeliczaniu mil na kilometry.

    więcej... →

  • Renault Vivaquatre - koniec z kredensami!

    Być może odwaga Chryslera, który wprowadził na rynek w 1934 r. model Airflow, a może ogólna tendencja do poszukiwania rozwiązań aerodynamicznych spowodowały, że w 1935 r. Renault pokazał na Salonie Paryskim nowe, określane jako aerodynamiczne nadwozia, przewidziane do produkcji w roku następnym.

     

    więcej... →

 

 

Automobilista184_m.jpgmotozazplakat2015_1maly.jpg4RPHautomobilista.jpgmaly.jpgWirymae.jpg728x90.jpg

3 główne artykuły

Z ARCHIWUM AUTOMOBILISTY (12/2006)

Wiesław Wiatrak wspomina historię powstania Beskida!

więcej... →

Silnik Wankla czy Różyckiego?

Czy rzeczywiście Feliks Wankel korzystał z pomysłu Gustawa Różyckiego? Co jest podobne, a co zupełnie różne w obu silnikach? Jerzy Kossowski obala kolejny mit!

więcej... →

Star Drive 2015 Łódź

Łodzianom ten tytuł kojarzy się inaczej, ale dla uczestników Star Drive 2015 Łódź Fabryczna to Fabryka Poznańskiego czyli Manufaktura i Hotel Andels, oraz Biała Fabryka czyli dawne zakłady Geyera. Obydwa miejsca, a nie tylko one, zapadną na pewno wszystkim w pamięci.