Aktualności

09/08/2016
Automobilista na wrzesień 2016!

Temat numeru: Trabant kombi – najładniejsze nadwozie! Jensen Interceptor series II – tangerine dream w Polsce! Audi quattro – trzy wyjątkowe egzemplarze; Dodge Polara sedan – kosmiczna stylistyka; historia polskich 4x4 – dlaczego nie produkowaliśmy seryjnych czteronapędówek? Dla motocyklistów: WSK B1po 45 latach i Triumph B125 – rewolucyjny model!  Przegląd endoskopów dostępnych na rynku. Relacje z imprez, w tym 6. Pekin – Paryż!

więcej... →

W tym numerze


Testujemy endoskopy!

Jeszcze kilka lat temu endoskopy dla warsztatów samochodowych stanowiły typowy produkt niszowy. Ze względu na wysoką cenę początkowo znajdowały się na wyposażeniu tylko nielicznych stacji serwisowych.Te czasy odeszły w przeszłość. Endoskopy staniały  i  obecnie rynek  oferuje wiele takich urządzeń o różnym standardzie wykonania i wyposażenia, a ich ceny wahają się od 15 do 1500 Euro. Zdecydowaliśmy się przybliżyć ten temat, zwłaszcza, że urządzenia te są niezwykle pomocne i coraz częściej stosowane są w diagnostyce pojazdów zabytkowych.

więcej... →


Filtry kabinowe

To, że podczas jazdy możemy czuć się bardziej zmęczeni, niekoniecznie musi zależeć od natężenia ruchu czy warunków na drodze. Przyczyną może też być panująca na pokładzie „gęsta atmosfera” lub po prostu... zanieczyszczone powietrze. A swoją drogą, doczekaliśmy czasów, kiedy samochód musi chronić swoich pasażerów przed środowiskiem naturalnym!*

 

więcej... →

Kolejny numer


McLaughlin

Z amerkańskich bezdroży początku XX w. do Polski!

więcej... →

Newsletter

Tylko u nas


Polskie 4x4

Historia polskiej motoryzacji zwiera wiele przykładów bardziej lub mniej udanych konstrukcji samochodów osobowych, ale nie doczekaliśmy się uruchomienia produkcji seryjnej auta z napędem 4x4. Dlaczego?

więcej... →

  • WSK B1

    To najprostsza i najtańsza wersja wueski, która „zahaczyła” o dekadę „gierkowską”. Jej produkcja rozpoczęła się w 1967 r., a na początku wspomnianego przełomu doznała niewielkich modyfikacji. Na rynku nie było już motocykli, które nie pochodziłyby z jedynej ocalałej fabryki w Świdniku. Ocalałej, po zwrocie klientów w kierunku czegoś, co ma dach i da się tym jeździć także zimą, a wtedy zimy były znacznie sroższe.

     

    więcej... →

  • Dodge Polara

    Polara była nowością 1960. Nazwa odnosi się do Gwiazdy Polarnej. Jej wizerunek zdobi przód i płetwy Dodge’a, jednego z najbarwniejszych i najbardziej niezwykłych w historii marki. Gdy w supertajnych ośrodkach badawczych USA i ZSRR trwał wyścig do gwiazd, producenci samochodów już stamtąd wracali, czerpiąc pomysły prosto z kosmosu.

    więcej... →

  • Triumph B125

     Ten mały motorek to wielki sukces techniki darowany nam – motocyklistom. Tak właśnie myślę, gdy patrzę na silnik Triumpha B125. Czasami nawet drobne odkrycie ma olbrzymi skutek rzutujący na ludzkie życie, np. dynamit, penicylina.

    więcej... →

 

 

9_2016_m.jpgPLAKAT5RPH8_2016B3nowyXXXMaly.jpga3_420x600.jpgVIPiknikwersjadonetu.jpg728x90.jpg

3 główne artykuły

Z ARCHIWUM AUTOMOBILISTY (12/2006)

Wiesław Wiatrak wspomina historię powstania Beskida!

więcej... →

The 6th Peking to Paris Motor Challenge

Kiedy w 1907 r. paryskie czasopismo „Le Matin” po raz pierwszy rzuciło wyzwanie przemierzenia automobilem trasy wiodącej przez dwa kontynenty, mało kto sądził, że również kolejne pokolenia je podejmą. Zaledwie 5 śmiałków wyruszyło 10 czerwca 1907 r. sprzed budynku ambasady francuskiej w Pekinie zgodnie z mottem imprezy: „Sprawdźmy jak daleko może przejechać samochód i jak wiele wytrzyma jego załoga”.

więcej... →

Rajdowcy ku chwale Ojczyzny

W naszym narodowym kalendarzu poszczególne miesiące kojarzą się z ważnymi wydarzeniami historycznymi. Sierpień to wybuch Powstania Warszawskiego, wrzesień – początek II wojny światowej. Przypominamy postaci automobilistów, którzy w te wydarzenia wnieśli swe zasługi i ofiary.