Aktualności

12/05/2015
Automobilista na czerwiec 2015

Temat numeru: Porsche 911 Carrera RS 2,7 – jeśli zwykła 911 to za mało, sięgnij po RS-a!!! Triumph Roadster 2000, polskie motorynki, Puch 350 GS – dwutłokowy rozrząd, sprzęgło z tyłu! Cadillac Convertible ’74 czyli to, co w autach amerykańskich lubimy najbardziej!

więcej... →

W tym numerze


Dym? Mamy problem!

Dym z rury wydechowej też może mieć znaczenie! Przeczytaj, warto wiedzieć więcej!

więcej... →


Wyłowione z sieci - Renault Galion

To bardzo charakterystyczny samochód dla francuskich ulic lat 40. do 60. Mało kto pamięta, że takie samochody sprowadzono do Polski w latach 50., w oficjalnym imporcie państwowym.

więcej... →

Kolejny numer


SAAB Sonnet

Dwuosobowa rakieta!

więcej... →

Newsletter

Tylko u nas


Zacznijmy od motorynek!

 Po raz pierwszy w polskiej prasie trzy motorynki razem!

Młodszym czytelnikom słowo motorynka kojarzy się z małym jednośladem wytwarzanym przez bydgoski Romet w czterech wersjach. Ich produkcja zakończyła się w 1994 r. Warto się zainteresować motorynkami,  bo po pierwsze – są ładne, a po drugie – w całości nasze i jest to całkiem zgrabny kawałek historii polskiej motoryzacji.

 

więcej... →

  • Porsche 911 Carrera RS 2,7 więcej mocy!

    Już na początku kryzysu paliwowego, kiedy władze niemieckich landów sugerowały, by w weekendy pozostawić samochody w garażach i zastanawiano się nad wprowadzeniem ograniczeń szybkości na autostradach, Porsche zdecydowało się na ruch, który wydawał się wręcz irracjonalny. Podczas salonu w Paryżu w 1972 r. zaprezentowało najszybsze i najbardziej paliwożerne auto w swojej historii! Kilka miesięcy później nie nadążano z realizacją zamówień!

    więcej... →

  • Cadillac'74 amerykański sen

    Dłuższy od fasady niejednej knajpki w Marsylii i za szeroki, żeby bez przeszkód parkować przed butkiem Pucciego w Portofino. Mimo to pasuje do tych miejsc, jak rzadko który kabriolet! Roczniki 1963-64 mają ze sobą wiele wspólnego. Ludzie czują do nich słabość, bo są świetnie skrojone. Stylistycznie zrobiły krok wstecz. Technicznie wybiegły naprzód.

    więcej... →

  • Triumph Roadster dla pięciu pasażerów!

    Na pierwszy rzut oka modelowy „brytyjczyk” o typowym, wyspiarskim wyglądzie z lat 30. Tyle monumentalny, co stylistycznie „przegadany” – choćby ze względu na ilość błyskotek Może trochę eklektyczny, ale mamy przynajmniej 10 powodów, by uznać go za jeden z ciekawszych angielskich samochodów końca lat 40. Pięciu pasażerów, kierunkowskazy ramieniowe, siedzenie dla teściowej, niedzielona kanapa z przodu, dziwna gałka skrzyni - czy trzeba więcej?!

     

    więcej... →

 

 

Automobilista6.2015.jpgmaa.jpgWirymae.jpg728x90.jpg

3 główne artykuły

Z ARCHIWUM AUTOMOBILISTY (12/2006)

Wiesław Wiatrak wspomina historię powstania Beskida!

więcej... →

Lublin motoryzacyjnie

Lublin znany jest nie tylko z rolnictwa i sadownictwa. Od dawna stanowił ważne miejsce dla przemysłu motoryzacyjnego. O motoryzacyjnych tradycjach Lublina pisze dla nas Zdzislaw Podbielski. Dużo mało znanych faktów i anegdot!

więcej... →

Parowe Skody

90 lat temu Skoda produkowała parowe ciężarówki! W 1923 r. fabryka Škody w Pilźnie kupiła angielską licencję na produkcję maszyn parowych, takich jak np. samochody ciężarowe, traktory, autobusy, samojezdne wagony kolejowe. Pierwsze pojazdy opuściły bramy fabryczne dwa lata później.