Aktualności

13/04/2016
Automobilista na maj 2016!

Golf G60 Limited najdroższy Golf, prawdziwy unikat na drodze! Fiat 125p pick-up – historia powstania pełna anegdot w wykonaniu jednego z projektantów; SEAT 133 – hiszpańska wersja Fiata czyli Maluch XXL; Pontiac Bonneville – archetyp amerykańskiego kabrioletu. Chcesz kupić Mustanga? Uważaj i najpierw koniecznie przeczytaj! Dla motocyklistów: Yamaha Champ i BMW R5. Do tego: Polacy na argentyńskim Mille Miglia i tajemnicza wyścigówka Trossi/Monaco. Kupiłeś oldtimera z klimatyzacją? Przeczytaj, jak sobie z nią poradzić! 

więcej... →

W tym numerze


Klimatyzacja w klasyku

Często bywa, że poszukując wymarzonego klasyka z górnej granicy wiekowej (np. rocznik 1990) trafiamy na auto wyposażone w klimatyzację, …która z zasady rzadko kiedy jest sprawna. Dlaczego? Ponieważ większość właścicieli uważało i nadal uważa, że klimatyzacja jest bezobsługowa. Układ klimatyzacji tak jak każdy inny element samochodu wymaga kontroli, weryfikacji, okresowego serwisowania, a czasem i napraw. A że trudno to wykonać we własnym zakresie i należy skorzystać z wyspecjalizowanego warsztatu, to inna sprawa!

więcej... →


Filtry kabinowe

To, że podczas jazdy możemy czuć się bardziej zmęczeni, niekoniecznie musi zależeć od natężenia ruchu czy warunków na drodze. Przyczyną może też być panująca na pokładzie „gęsta atmosfera” lub po prostu... zanieczyszczone powietrze. A swoją drogą, doczekaliśmy czasów, kiedy samochód musi chronić swoich pasażerów przed środowiskiem naturalnym!*

 

więcej... →

Kolejny numer

Newsletter

Tylko u nas


Polacy na Mille Miglia w Argentynie

Przygoda Mariana Stocha i Alberta Szwaja rozpoczęła się znacznie wcześniej nim w listopadzie ubiegłego roku przed maską Astona 15/98 Martina z 1937 r. załopotała flaga startowa. Najpierw był pomysł, potem zgłoszenie i żmudne opracowanie logistyki przedsięwzięcia. Potrzebne dokumenty, przygotowanie i transport samochodu, dojazd na miejsce… no i debiutancka trema!

więcej... →

  • Osiemdziesiątka na karku - BMW R5

    Na wprowadzenie do sprzedaży modelu R5 wielbiciele BMW czekali bardzo długo. Dlaczego? Dzisiaj trudno to jednoznacznie stwierdzić. Może był to marketingowy zamysł, by wcześniej oswoić przyszłych nabywców z rewolucyjną konstrukcją, a może problemy technologiczne, jakie sprawiała produkcja nowoczesnej, jak na tamte czasy, spawanej ramy z ciągnionych rur o przekroju eliptycznym.

     

    więcej... →

  • Chevrolet Caprice - amerykańskie kombi

    Amerykanie widzą Amerykę inaczej, bo tam mieszkają. W pewnym sensie Mustang czy Eldorado to „atrakcja turystyczna”. Namacalną codzienność, która kapie na koszulkę syropem klonowym i trzaska moskitierą przy wejściu, można poczuć dopiero w kombi.

    więcej... →

  • Yamaha Champ

    Na przełomie lat 60. i 70. XX w. japońscy producenci motocykli zorientowali się, że oprócz szybkich maszyn dla użytkowników o zacięciu sportowym i praktycznych mopedów dla gospodyń domowych, potrzebne są jednoślady służące głównie do zabawy – niewielkie, by można było je łatwo zabrać na urlop, napędzane silnikami o umiarkowanej mocy, by każdy poradził sobie z prowadzeniem i o niekonwencjonalnym i przyciągającym uwagę wyglądzie. Walory takie jak pakowność i wygoda znalazły się na samym końcu listy priorytetów.

    więcej... →

 

 

Autom5_2016Male.jpgplakatMonte-Carlokopia.jpgmagnet_20161_425x600.jpgClassicManiaNightMajplakat_424x600.jpgplakat2maly.jpgmail.jpg728x90.jpg

3 główne artykuły

Z ARCHIWUM AUTOMOBILISTY (12/2006)

Wiesław Wiatrak wspomina historię powstania Beskida!

więcej... →

Trossi / Monaco czyli meandry techniki

Połowa lat 30. to wielki oddech po Wielkim Kryzysie roku 1929. Wyścigi samochodowe też odżyły i przy pomocy ogromnych nakładów finansowych stały się areną współzawodnictwa pomiędzy krajami europejskimi. Oprócz „starych” zawodników pojawiali się i nowi, a wśród nich niczym kometa przemknął Trossi.

 

więcej... →

SEAT 133 czyli Maluch XXL

W maju 1974 r. podczas salonu samochodowego w Barcelonie przedstawiciele SEAT-a z dumą prezentowali model 133 jako rynkową nowość. Podkreślali, że jest to pierwszy własny model hiszpańskiej firmy, który to nie ma swojego odpowiednika w programie Fiata!