Aktualności

15/06/2016
Automobilista LIPIEC 2016!

Temat numeru: Porsche – bez dogmatu, czyli 40 lat transaxle! Antykryzysowa Fiesta – jeden z najlepiej zachowanych egzemplarzy w Polsce! Renault Celtaquatre – malować, nie malować – oto jest pytanie! Chevrolet Impala z 1966 r. Przednionapędowy Fiat 126p – wywiad z prof. Ginalskim, jednym z projektantów auta – UNIKALNE ZDJĘCIA!!! Dla motocyklistów: remont Junaka krok po kroku i Zündapp KS-500 w nowym stylu! Do tego sprawdzamy system ABS w naszym oldtimerze! Relacje z imprez, w tym Warsaw Oldtimer Show i Auto Nostalgia 2016.

więcej... →

W tym numerze


ABS - sprawdzamy!

Systemy przeciwdziałające blokowaniu kół (ABS) spotykamy coraz częściej nie tylko w youngtimerach, ale już nawet w pełnoprawnych oldtimerach. Jeśli są, potrafią przyprawić o poczucie totalnej bezradności, gdy zapali się kontrolka ABS w kokpicie. Przyczyny należy szukać najczęściej w czujnikach przy kołach – do jej wykrycia wystarczy prosty multimetr.

więcej... →


Filtry kabinowe

To, że podczas jazdy możemy czuć się bardziej zmęczeni, niekoniecznie musi zależeć od natężenia ruchu czy warunków na drodze. Przyczyną może też być panująca na pokładzie „gęsta atmosfera” lub po prostu... zanieczyszczone powietrze. A swoją drogą, doczekaliśmy czasów, kiedy samochód musi chronić swoich pasażerów przed środowiskiem naturalnym!*

 

więcej... →

Kolejny numer

Newsletter

Tylko u nas


Fiat 126p przednionapędowy

Niełatwo było udźwignąć projekt „malucha” z przednim napędem, przyznaje prof. Jerzy Ginalski z Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Kontynuujemy opowieść o polskim wzornictwie zapoczątkowaną w nr 168 i 183 „Automobilisty”.

więcej... →

  • Zundapp K-500 nowa moda?

    ...Bardzo silna maszyna do dalekich podróży w każdym celu, o fenomenalnej wytrzymałości, do jazdy w pojedynkę lub z przyczepką. Niewymagająca większej pielęgnacji, zawsze gotowa do jazdy. Wyposażenie: silnik blokowy, boczno zaworowy, dwucylindrowy 16 HP, 4-taktowy, czterostopniowa łańcuchowa skrzynka biegów — duplex z łączeniem kulistem i napędem kardana, 50/70 watowa prądnica bateryjna i reflektor z wbudowanym w oprawę wielkim tachometrem wskazówkowym, rama ze stali prasowanej, stalowe prasowane widełki przednie z amortyzatorem hydraulicznym, ośki do wyjmowania i wzajemnie wymienialne koła, tylny błotnik do podnoszenia, stojaki środkowy i pod przednie koło, przestawialna kierownica z uchwytami obrotowymi, siodełko wahadłowe pokryte gumą, bezpiecznik przed kradzieżą itd. Za dopłatą osłonki do nóg oraz podnóża do podnoszenia. (*)

     

    więcej... →

  • Chevrolet Impala 1966

    Ulotnił się zapach i ucichło echo podekscytowanych głosów, ale poza tym beżowa Impala jest taka, jak w dniu, gdy wyjechała od dilera w Kolorado.

    więcej... →

  • Renault Celtaquatre - restaurować czy zostawić?

    To pytanie zadaje sobie bardzo wielu nabywców pojazdów zabytkowych, szczególnie kiedy stają się właścicielami leciwych samochodów czy motocykli w stanie niezłej sprawności technicznej i praktycznie bez uszkodzeń. Pojawieniem się takim samochodem, w pełni sprawnym technicznie, wśród lśniących lakierem i chromami, może uchodzić za ekstrawagancję, ale czy rzeczywiście? Czy nie jest to jakiś nowy prąd? Gdzie jest granica, kiedy zdecydowanie powinniśmy pomyśleć o zatrudnieniu blacharza, lakiernika i tapicera?

    więcej... →

 

 

7.2016_Autom_m.jpgPLAKATTRUSKAWISKO2016_422x600.jpgRAJD-plakat2016-M.jpg728x90.jpg

3 główne artykuły

Z ARCHIWUM AUTOMOBILISTY (12/2006)

Wiesław Wiatrak wspomina historię powstania Beskida!

więcej... →

Auto Nostalgia 2016

Szósta z kolei Auto Nostalgia zaczęła się od niepewności. Czy znajdzie się wystarczająca ilość wystawców do zapełnienia dwóch hal przy ul. Marsa? Potem jak zwykle niesamowita atmosfera przygotowań, aż wreszcie finał, czyli wielkie otwarcie, które w tym roku przypadło na nomen omen... 13 maja i do tego w piątek!

 

więcej... →

Warsaw Oldtimer Show

Targi Warsaw Oldtimer Show (WOS) odbyły się w Nadarzynie w dwóch ogromnych halach o powierzchni około 8 razy większej niż hale MT Polska. Zgromadzono w nich blisko 1000 samochodów (motocykle były obecne śladowo, a szkoda).