Zaloguj się

Renault 25 V6 Injection - luksus po raz pierwszy

Renault 25 V6 Injection - luksus po raz pierwszyRenault 25 V6 Injection - luksus po raz pierwszy
Renault 25 V6 Injection - luksus po raz pierwszy

Voilà!

Samochód pokazano w marcu 1984 na Salonie Genewskim, jednak jego produkcja ruszyła u schyłku roku 1983. Była to ta sytuacja, gdzie ochy, achy i ciepłe słowa kierowane pod adresem nowego pojazdu, przełożyły się potem na wyniki sprzedażowe. Ta sztuka nie zawsze się udaje, ale tym razem dilerzy Renault na pytania o nowy najbardziej luksusowy model odpowiadać mogli godzinami. Zapewne pomogła w tym bogata oferta. Od razu w roku prezentacji na rynek trafiło osiem wersji modelu 25 z pięcioma jednostkami napędowymi. Już w 1985 r. wyprodukowano aż 137 022 sztuki drogiego R25. Liczba ta stanowiła ok. 10% wszystkich osobówek, opuściły wówczas zakłady Renault.

Panowie, mamy sukces!

Trud się opłacił. W ramach pracy nad nowym modelem zbudowano wiele makiet i ciekawych prototypów. Jednym z najbardziej interesujących był model kombi, który ostatecznie nie wszedł do produkcji.

Za finalną wersję Renault 25 odpowiadał Robert Opron i Gaston Juchet. Opron dał się poznać w Renault jako twórca modelu 9, 11, Fuego czy Alpine A310. Swój wyraźny ślad zostawił także w Citroënie prezentując poliftową wersję DS, a nawet projektując takie citroënowskie sławy jak Ami, SM, GS czy CX. Jego mniej znanym, lecz nie mniej wartym uwagi dziełem, było Alfa Romeo SZ. Z czym miało się więc spotkać zaprojektowane przez niego R25, jeśli nie z sukcesem? Ciekawostka: modele Fuego, 11, 25 i w mniejszym stopniu 9 mają giętą tylną szybę. Ot, taki detal łączący Renówki nakreślone przez Oprona.

Polityka Prywaności