Zaloguj się

Forza Italia

I zdefiniowanie tego, co zrobiła ekipa Forza Italia słowami „dobry zlot”, rzeczywiście nie jest adekwatne, ponieważ… znowu przygotowała jedną z najlepszych imprez motoryzacyjnych w sezonie! Po rocznej przerwie spowodowanej epidemią, mogliśmy cieszyć się świętem włoskiej motoryzacji i kultury na terenie kompleksu pałacowego w podwarszawskim Rozalinie.

 

Famiglia

Cała tajemnica sukcesu tkwi w fakcie, że Forza Italia to nie tylko okolicznościowy event, ale przede wszystkim klub, a nawet społeczność – od kilkunastu lat łączy ludzi, których pasją jest motoryzacja i którzy po prostu lubią spędzać czas w swoim towarzystwie. Samochody oczywiście są bardzo ważne, ale to włoskie dolce vita jest najważniejsze!

I właśnie dlatego klimat każdej Forzy jest tak wyjątkowy – pełen luzu, humoru, dobrej zabawy i gwarnych rozmów. Jednocześnie zlot był jak zawsze świetnie zorganizowany, zadbano też o bezpieczeństwo uczestników, z uwagi na epidemię koronawirusa na teren zlotu można było wjechać tylko po uprzedniej rejestracji. 

Forza ItaliaForza Italia
Forza Italia

Od Fiata 500 po Ferrari Testarossa

A odwiedzić teren pałacu w Rozalinie było zdecydowanie warto, ponieważ nigdzie indziej nie można w jednym miejscu spotkać tak szerokiego spektrum włoskich samochodów – od Fiata 500 Nuova po Ferrari Testarossa! A między nimi były jeszcze dziesiątki klasyków z różnych dekad, warto wspomnieć chociażby całą plejadę Fiatów: X 1/9, 850, 124 Spider, 1100D, 130 Coupe, Ritmo czy Argenta.

Lancię reprezentowały m.in. modele Beta, Gamma czy Delta Integrale. Wielbiciele Alf Romeo mogli nasycić spojrzenia widokiem klasycznych modeli z serii 105, w tym zarówno sedanów (Giulia), jak i  nieprzyzwoicie wręcz zgrabnych coupé (GT) . Nie zabrakło także nieco młodszych modeli, czyli np. 33 i 164. Były także Alfy z początku wieku, które coraz śmielej ubiegają się o status youngtimera, czyli np. modele 156 i 147 w topowej odmianie GTA napędzane przez słynne jednostki V6 Busso, których chromowane elementy kolektora dolotowego po prostu olśniewają!

Oczywiście nie mogło zabraknąć Maserati reprezentowanego np. przez model Biturbo 224 oraz Ferrari – przybyły F355 Spider i Testarossa.

Amatorzy nowości też nie mogli narzekać, ponieważ przed pałacem w Rozalinie mięśnie prężyły kolejne Maserati – wyścigowe GranTurismo oraz Levante Hybrid, a także Lamborghini Huracan Spyder.

Polityka Prywaności