Zaloguj się

Off-road po włosku - Classic 4x4 meeting

Pomysł Vito Piarulliego, „ojca” wydarzenia i entuzjasty pojazdów z napędem na 4 koła spotkał się z odzewem, który przerósł najśmielsze oczekiwania. Zwłaszcza gdy pod uwagę weźmiemy olbrzymie trudności organizacyjne związane z drugim już rokiem pandemii.

Pierwsza edycja Classic 4x4 zorganizowana nad brzegiem jeziora Suviana, w Camugnano w prowincji Bolonia robiła wrażenie nie tylko liczbą przybyłych pojazdów, ale też ich jakością. Auta przyjechały z całych Włoch, ale również z Niemiec, Szwajcarii i Hiszpanii. Olbrzymia rzesza entuzjastów 4x4, ale też zwykłych widzów podziwiała modele, które tworzyły historię off-roadu – od pojazdów wojskowych do współczesnych aut cywilnych. Do imprezy dopuszczono tylko 25 youngtimerów wyprodukowanych po 1991 r.

Off-road po włosku -  Classic 4x4 meetingOff-road po włosku -  Classic 4x4 meeting
Off-road po włosku -  Classic 4x4 meeting

Razem z nieoczekiwaną wcześniej liczbą aut przybyłych na spotkanie, mocnym punktem wydarzenia była na pewno magiczna i unikalna atmosfera stworzona dzięki temu, że pojazdy mogły spróbować swoich sił w naturalnym, pięknym otoczeniu. Nie bez znaczenia była również możliwość spotkania się i świętowania z przyjaciółmi niewidzianymi czasami od dekad. Stąd już tylko jeden krok do wspominania najlepszych lat wspólnego off-roadowania, które już nie wrócą. Na szczęście weekend nad jeziorem Suviana umożliwił ich ponowne przeżycie.

„Trudno przekazać wszystkie emocje tych dni” – mówi Vito Piarulli. „Ograniczę się do powiedzenia, że na Classic 4x4 odkryłem ponownie cudowną i szczerą pasję, dzięki której wiele lat temu zakochałem się w pojazdach 4x4. W ciągu tych dwóch dni spotykałem starych przyjaciół, ale też nawiązałem nowe przyjaźnie. A dziś to nie takie proste... Wszystko dzięki tym, którzy nam to umożliwili. Było naprawdę wspaniale.”

Wśród pojazdów militarnych warto wspomnieć Jeepa Willysa MB i M38A1, Forda Mutta, Auto Union DKW Mungę, liczne Fiaty Campagnola pierwszej i drugiej serii, Alfę Romeo Matta, czy bardzo rzadki trójkołowiec Moto Guzzi „Mulo Meccanico” i zabytkowe ciężarówki z włoskiej armii.

Pośród pojazdów cywilnych było wiele Jeepów z najróżniejszych lat, począwszy od rzadkiego Jeepa Willysa Station Wagon z 1951, wiele egzemplarzy z linii CJ, po „współczesnego” Cherokee Chief 5.9 z 1980. Nie zabrakło Land Roverów, wśród których znajdowały się unikalne egzemplarze z serii pierwszej czy serii 109 z silnikami V8.

Polityka Prywaności