Zaloguj się
Zawsze jesteśmy tam, gdzie dzieją się wydarzenia napędzane benzyną. Bywamy na imprezach krajowych i zagranicznych. Z każdej przywozimy zdjęcia i relacje, którymi dzielimy się z Wami.
Tegoroczna Auto Nostalgia przyciągnęła przeszło 11 000 zwiedzających. Ten wynik pokazuje, jak bardzo miłośnicy klasycznej motoryzacji pragnęli powrotu do spotkań, zlotów, wystaw i targów.
Udało się!
…wbrew pesymistom i przy dużej niepewności możliwych ograniczeń epidemicznych.
Rajdy klasycznych samochodów wymagają wyjątkowej scenerii i oprawy. Czy można znaleźć lepsze miejsca, by spełnić te wymogi niż Sycylia i Peloponez?
Podsumowując najciekawsze wydarzenia motoryzacyjne ubiegłego roku wracamy do zlotu Forza Italia 2021 zorganizowanego 18 września. Tego dnia nadchodząca jesień postanowiła nagle okazać swoje nieprzyjazne oblicze – ciężkie chmury na niebie, powracający deszcz i góra 12 stopni. W taką pogodę myśli się już o gorącej herbacie, cieplejszym swetrze i wszystkich nieprzeczytanych książkach. Wydawać by się mogło, że zlot motoryzacyjny w takich warunkach nie może się udać.
Na jeden weekend września tego roku Jelenia Góra stała się stolicą nie tylko Karkonoszy, ale także przedwojennej motoryzacji. A to wszystko dzięki imprezie dla miłośników automobili wyprodukowanych do 1930 r., ze szczególnym uwzględnieniem Fordów Model T, której organizatorem było Królewskie Towarzystwo Automobilowe z Jeleniej Góry.
Dlaczego ta rocznica jest warta odnotowania? To proste – pierwszy polski wielkoseryjny ciągnik rolniczy Ursus C-45 był dokładną kopią Lanz Bulldoga.
„Nóż w wodzie” Romana Polańskiego kryje w sobie tyle zakulisowych ciekawostek i perypetii, że druga edycja Zlotu Samochodów Zabytkowych na Warmii i Mazurach śladami tego filmu, tylko rozbudza apetyt na więcej.
Popłynie czy utonie?
To pytanie zadało mi kilka osób oglądając przygotowania do uroczystego wodowania Amphicara w sobotę 4 września nad Zalewem Zegrzyńskim. Ja już wiedziałem, że pierwsza nieśmiała próba miała miejsce kilka miesięcy temu, ale samochód nie był jeszcze całkowicie gotowy do pokazu.
Model Concept EQS, prezentowany przez Mercedes-Maybach, stanowi konkretną zapowiedź pierwszego w pełni elektrycznego modelu seryjnego tej zakorzenionej w tradycji, luksusowej marki. Koncepcyjny SUV, oparty konstrukcyjnie na modułowej architekturze dla pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz klasy luksusowej i wyższej, przenosi ekskluzywność Maybacha w lokalnie bezemisyjną przyszłość. Ten przedseryjny unikat nosi cechy charakterystyczne dla samochodów marki Maybach, takie jak wyszukane dwubarwne lakierowanie nadwozia, lecz dzięki innowacyjnej technice napędowej idzie jeszcze o krok dalej w kierunku znacznie bardziej progresywnej prezentacji marki. We wnętrzu, dzięki fotelom Executive i pakietowi Chauffeur, strefa siedzeń tylnych staje się komfortowym miejscem do pracy lub odpoczynku. Do tego dochodzą ekskluzywne detale, takie jak nowe panele drzwiowe, których podłokietniki zaprojektowano w formie luksusowych sideboardów. Elementy ozdobne pokryte białym lakierem fortepianowym i materiały w błękicie oceanu tworzą we wnętrzu auta atmosferę niczym na eleganckim jachcie.
Wielki sukces pierwszej edycji wydarzenia poświęconego wyłącznie klasycznym samochodom z napędem na cztery koła: 180 pojazdów, tłumy widzów, wakacyjny nastrój – to wszystko złożyło się na bardzo specjalną atmosferę spotkania, które właśnie stało się obowiązkowym punktem dla właścicieli takich pojazdów.
21 sierpnia na Placu Jana Pawła II odbyła się Wystawa Zabytkowych Motocykli. Organizatorem motoryzacyjnego spotkania był Wąbrzeski Dom Kultury oraz Automobilklub Toruński Delegatura Wąbrzeźno
Wkraczając w ostatni rok produkcji, supersamochód Ford GT Heritage Edition składa hołd prototypom Forda GT z 1964 r., które doprowadziły do powstania jedynego amerykańskiego supersamochodu, wygrywającego wyścig Le Mans w latach 1966-1969 oraz ponownie w 2016. Ford GT Heritage Edition to nowoczesna interpretacja oryginału, łącząca klasyczne cechy Ford Performance, takie jak biały lakier Wimbledon White i potrójne pasy wyścigowe ze współczesnymi akcentami, w tym odsłonięte włókno węglowe za kołami z tego samego materiału w kolorze Antimatter Blue, czy też fotele pokryte Alcantarą w kolorze Lightspeed Blue.
Trochę statystyki:
Kultowy model Volkswagen T1 Bulli doczekał się swojej miniatury w skali 1:18. Przygotowała ją znana na całym świecie firma produkująca wysokiej klasy zabawki, PLAYMOBIL. Mimo niewielkich rozmiarów, miniaturę zbudowano z wyjątkowo dużą dbałością o szczegóły. Za wzór posłużył prawdziwy model: kamper T1 z 1962 roku z kolekcji Volkswagen Nutzfahrzeuge Oldtimer w Hanowerze.
Muzeum Motoryzacji w Poznaniu to wspaniała atrakcja dla pasjonatów klasycznej motoryzacji oraz idealne miejsce na spędzenie wolnego czasu z rodziną. Na zwiedzających czeka ponad 100 zabytkowych pojazdów z różnych stron świata, które prezentowane są w specjalnie zaaranżowanych strefach. To wspólna inicjatywa Automobilklubu Wielkopolski i Muzeum Narodowego Rolnictwa w Szreniawie oraz gospodarza terenu - Grupy MTP.
Czekaliśmy na ten moment od początku grudnia. Wystawa pod zagadkowym tytułem „Skąd się wzięła Syrenka?” i widowisko multimedialne „Kamienie Milowe Motoryzacji” gotowe były do otwarcia dla publiczności od dawna. Nareszcie od 3 lutego Muzeum Motoryzacji Topacz w Ślęzie pod Wrocławiem zaprasza wszystkich fanów i motoryzacji na dwie unikalne atrakcje!
„To najpiękniejszy samochód jaki kiedykolwiek narysowałem” – to słowa Marca Lichte, szefa Audi Design wypowiedziane jesienią 2018 r. na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles, podczas prezentacji koncepcyjnego jeszcze wtedy Audi e-tron GT. Dwa lata później pierwsze w pełni elektryczne Gran Turismo Audi świętuje swą premierę już jako samochodu w wersji produkcyjnej. To najlepszy moment, by porozmawiać z Marc’em Lichte o znaczeniu e-tron GT dla marki Audi.
W styczniu 1996 r., podczas salonu samochodowego NAIAS w Detroit, Mercedes-Benz zaprezentował koncepcyjny model AAVision – i zapoczątkował nowy rozdział swojej udanej, strategicznej ofensywy produktowej. Prototyp wskazywał kierunek, który później obrała seryjna Klasa M (typoszereg W 163). Jej premiera w maju 1997 r. stanowiła udane wejście marki do segmentu SUV-ów. Od jesieni 2015 r. rodzina popularnych modeli tej klasy nosi nazwę GLE, czym nawiązuje do Klasy E. Od chwili debiutu Klasa M i jej następcy znaleźli łącznie ponad 2 miliony nabywców – co oznacza, że jak dotąd jest to najlepiej sprzedający się SUV w historii Mercedes-Benz.
Większość relacji z tegorocznych imprez zaczyna się w ten sposób: sezon praktycznie nie istniał, rajdy odwoływano, przekładano, itp. Zacznę zatem inaczej: nawet gdyby kalendarz był wypełniony po brzegi imprezami związanymi z klasyczną motoryzacją, to i tak Rajd Świętokrzyski stanowiłby absolutny punkt obowiązkowy.
Polityka Prywaności