Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Blog

Blog

Skomplikowane i nieskomplikowane

Na pytanie, dlaczego kochamy starsze pojazdy, padało bardzo wiele odpowiedzi. Przede wszystkim, że mają duszę, że takimi jeździli dziadkowie, ojcowie lub mamy różne wspomnienia czy marzenia. Ja dostrzegam też inny aspekt – oldtimery zaczynają być odtrutką na rozwiązania techniczne współczesnych pojazdów. Dlaczego? Przecież te jeżdżą najczęściej dużo sprawniej, spalają mniej paliwa, są większe, wygodniejsze itp. Myślę, że postęp w ich konstruowaniu zaczyna przytłaczać nawet dobrych mechaników częstością zmian i komplikacją części elektronicznej. W starszych pojazdach, dla przykładu, aby włączyć radio

Żółte tablice – dla kogo?

Może troszkę historii – skąd się wzięły? Otóż od początku lat 90. ubiegłego wieku, kiedy Polska znalazła się w nowej rzeczywistości, a dolar można było kupić za 10 tys. złotych, co po denominacji przekładało się na jedną złotówkę, ruszył import samochodów używanych. Nasze rządy, po kolei, chciały walczyć, wpierw o ochronę rodzimych producentów, a potem całego przemysłu motoryzacyjnego. Pierwszą linią obrony była walka z importem używanych pojazdów – to wtedy zaczęły powstawać niebezpieczne potworki zespawane z dwóch albo i więcej

Benzyna E10 – szkodliwa czy nie?

Zamiast się emocjonować niesprawdzonymi doniesieniami medialnymi, lepiej rozłożyć problem na czynniki pierwsze i po kolei je przeanalizować. Czego dodano do benzyny obecnie sprzedawanej Pb 95 i 98 obydwie  E5, na pewno się nie dowiemy, gdyż jest to tajemnica koncernów. W końcu sprzedają nam paliwa o trudnych do sprawdzenia własnościach poprawiających moc i ekonomię jazdy. Wierzymy, a czasem nawet potrafimy sprawdzić, że poprawiają wspomniane parametry. Dlaczego tak się dzieje? Na ogół poprzez dodane tajemnicze składniki i bez wątpienia przez utrzymanie reżimów