Skala na każdą kieszeń #5

Skala na każdą kieszeń #5

#5. Chevrolet Corvette C4 Zrodzony z potrzeby Corvette to jeden z tych niewielu sportowych samochodów, które powstały z pobudek nietypowych…

Skala na każdą kieszeń #4

Skala na każdą kieszeń #4

#4. Mercedes-Benz Sprinter To już ćwierć wieku obecności Sprintera na ulicach. Zleciało szybko i niepostrzeżenie, bo na samochody dostawcze mało..

Skala na każdą kieszeń #3

Skala na każdą kieszeń #3

#3. Citroën 2CV Niby nic wielkiego, ot, zwykły tani resorak. Dziś w sprzedaży raczej niedostępny, ale jeszcze do niedawna występujący..

Odświeżanie pamięci – Syrena 65 lat temu

Odświeżanie pamięci – Syrena 65 lat temu

Panowie, którzy się wtedy urodzili, mogą w tym roku przejść na emeryturę, a więc minęło sporo czasu. Dlatego chcę wrócić..

Skala na każdą kieszeń #2

Skala na każdą kieszeń #2

#2. Ford Escort XR3i cabrio Przez całe lata kupno kabrioletu wiązało się ze sporym wydatkiem. Dziś na rynku nie brakuje..

Elektryczne zabytki?

Elektryczne zabytki?

Panująca obecnie moda na elektryfikację taboru samochodowego i motocyklowego skłania do zadania kilku pytań, na które nie udało mi się..

Skala na każdą kieszeń #1

Skala na każdą kieszeń #1

#1. Trabant 601 Gorliwi kolekcjonerzy powiedzą może, że kolekcjonowanie resoraków to nie modelarstwo, a autka „w skali Matchbox” to zwykłe..

Co mi od lat doskwiera – Jerzy Kossowski

Co mi od lat doskwiera – Jerzy Kossowski

To temat pozornie mało związany z tematyką Automobilisty, ale postaram się wykazać, że to tylko pozór. Chodzi o kwestię możliwości..

Dlaczego tor prób FSO został zaorany i to dosłownie?

Dlaczego tor prób FSO został zaorany i to dosłownie?

Ten tekst w formie listu otwartego zamieściliśmy w listopadzie roku 2009. Nie siedzieliśmy biernie, ale nasze starania, nie tylko w..